Ahad, 21 Ogos 2011

mood raya xdak pon..

As'salam semua pa kabar...
diam tak diam dah masuk ramadhan ke 22 dah..xwapa ari lagi nak sambut raya Aidlfitri..
salam aidilfitri..
dan diam xdiam jugak dah 12 tahun aku raya sendirian..huhuhuhuhu
mulanya sedih jugak la maw xnya tengok orang len raya ngn family diaorang bergembira di pagi raya..
yang aku nie lepas semayang raya,makan bagi kenyang,masuk bilik tidoo sepanjang hari..malam bangun makan then tdoo balik 2 la aktiviti aku dia hari raya...

tapi harap raya taun nie adalah hari raya teristimewa(moga2 la)
tadi aku da chat ngn ibunda tersayang via FB
aku tnya la nk raya mana taun nie??blik kg ka??umi ckap dia raya kat langgar (villa wan aku)
aku ckap la ok..taun nie mngkin appy la sbab ada insan tersayang di sisi smbut aidilfitri
aku tnya la klu umi nk raya ngn along ,along nak cari bju..dia ckap la kain yang umi bgi xbuat ka??
mmgaku xbuat pon maw xnya makcik tkang 2 bnyak pe'el sgt..xmaw trma dah la,klu p kdai len pon dpa xambik kain nie ada mnik jrum jait patah nk siap spsang bju pon...
xpala besok along p cari kaftan biru firus ikut tema..

umi dah sembur api daa...hambik ko..buat hal lagi kan

Ya Allah berikanlah aku petunjuk ke arah rahmat-Mu,
semoga aku dapat tempuhi segala nie dgn tabah
dgn segala dugaan-MU.
Ya Allah
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka

Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas
didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas
kesayangan yang mereka limpahkan padaku,peliharalah
mereka sebagaimana mereka memeliharaku.

Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan
atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku
atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku
jadikanlah itu semua penyebab susutnya
dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan
mereka dengan perkenan-Mu ya Allah
hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan
kebaikan berlipat ganda.

Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku memberi
syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul
bersama dengan santunan-Mu di tempat kediaman
yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu... .

Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha
Agung, serta anugerah yang tak berakhir dan Engkaulah
yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.
Ya Allah Ya Rahman sesungguhnya aku lemah tanpa petunjuk-Mu,
aku buta tanpa bimbingan-Mu,aku sesat tanpa hidayah-Mu,aku hina tanpa rahmat-Mu,Andai ramadhan dan syawal terakhirku Kau berikanlah rasa gembira dan tabah mengharungi semua ini Ya Allah..Amin ya Rabbalalamin...
ok la nak mula meng'edit kad raya tuk di tag dlm FB...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan