Ahad, 13 Februari 2011

sering kaLI kita di uji....Tabahkah aku kalau aku di uji sedemikain rupa

Assalamualaikum semua......setelah lama mendiamkan diri kini saya muncul semua..bukan apa mencari kekuatan dlm diri...tak dak la...sibuk tersangat2 skrang nie...lpas 1 assigment,mai plk yg leh...xcukop tangan nk kampoi..
hari nie baru saya berpeluang nak servey blog2 orang len...dan saya baru baru dapat taw yang abg Mas Afzan(blogger)@not the primrose path telah kembali menghadap Ilahi pada 18 disember 2010 yang lalu...saya mula mengenali beliau melalui penulisan beliau di iluvislam seterusnya sebagai follower blog peribadi beliau...beliau merupakan seorang doktor yang kuat semangat walaupon beliau di kesan menghadapi cancer...saya kagum dgn penulisan yang tidak putus2 memberi semangat kepada setiap org mmbacanya..rasa terkilan jugak...beliau seorang tabah menghadapi dugaan Ilahi...aku harap aku mampu sekuat beliau dan ibu tercinta turut tidak putus semangat untuk melihat anak beliau sembuh dan dapat menjalankan rutin harian seperti orang yang normal...semoga roh beliau di cucuri rahmat Ilahi
marilah kita sama2 sedekahkan al-fatihah kepada beliau..semoga di tempatkan di kalangan para solihin


dan 1 lagi blog yang selalu aku tinjau ialah blog seorang insan yang bergelar ibu yang sangat tabah menghadapi dugaan dan ujian yang tak penah putus,ceritakarim.blogspot@kasih hingga ke syurga..menceritakan riwayat hidup seorang insan yang bergelar ank yang tabah menghadapi dugaan di saat beliau ingin mengejar cita2 di usia remaja di alam university,ayim menghadapi kanser di saat beliau sedang menuntut di university di Manchester dlm bidang kejuruteraan,namun impian beliau ingin bergelar pilot.Beliau skarang sedang bertarung dengan kanser yang dihidapi beliau,tidak pernah putus semangat walaupon tidak mampu berjalan selama 1 setengah tahun,dengan semangat yang ada beliau bangkit berjuang untuk melawan kanser tersebut..mama ayim merupakan insan yang sangat tabah berada di samping beliau di saat beliau sedang bertarung dgn kanser..marilah kita sama2 berdoa semoga Allah memberi kesembuhan kepada Ayim,dan kuat menghadapi ujian ini..Aminnnnn....
ujian yang diberikan ini mungkin sekadar untuk mencuci dosa kecil kita dia dunia pinjaman ini..

sedangkan kita baru diuji sedikit sudah goyah iman,xtetap pendirian...
mampukah kita menjadi seperti mereka..kuatkan semangat kita untuk menghadapi ujian yang tak seberapa di dunia pinjamanMu ini Ya Allah..
tepuk dada tanya iman
 mampukah kita sekuat dan setabah mereka?????
jadikan mereka contoh dalam hidup kita sebagai pembakar semangat dikala kita hampir jatuh dlam perjalanan menuju Ilahi... 
aku rasa mcm nak kenai diangn lbeh dkat la..jgn pkiaq bkan2 plk...nak selami ketabahan dan kekuatan dia...
walawei...aku pon xskuat dan stabah dia rasanya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan