Ahad, 25 September 2011

aktiviti di sarawak...

assalamualaikum semua,apa kabar?????diam tak diam,dah dekat seminggu aku dok sarawak nie..
first time sampai 17 Septmber 2011..umah achik aku dekat taman jura,pertajaya (belakang sukma ria)
lepas sampai 2 ja dah jelajah huhuu..
mula2 aku g KAMPUNG BUNTAL,kalau dekat KEDAH tempet nie macam kubang rotan or kola kedah la.tempat kita nak beli ikan fresh punya bru naik dari laut...
lepas 2 kami g gunung santubong,gunung sejinjang..chantek tempat dia..sejuk ja rasa lalau situ...hutan hujan tropika yang terbesar jgk la rasanya..menurut sejarah gunung nie 2 org puteri brunei dia tinggal kan dia stu selain 7 org saudara lelaki mereka lari merentas laut cina selatan hingga ke pulau pinang...


kat sini ada rumah budaya sarawak..aku just lalu depan ja duluw,,xmasok lagi achik aku kata lagi sekali kita mai,kita masuk..

nie la pintu masuk kg budaya 2,brlatakbelakangkan gunung santubong gitu..
nie ihsan dri cik google..
sory la sbab xbawak DSLR aku 2..overweight la,huuhuu
aku dah psing2 la bandar kuching nie..

the spring nie macam queensbay la yang dekat penang 2..
xdak apa pon..mai sini pekena nasi arab dia...



lepas 2 g jalan2 dekat kuching waterfront,sory la xbwak kmra so xdak la gambar kenanagn aku dekat sarawak nie..insyallah klau ada rezeki lagi boleh jejak kaki mai sini lagi la..
ok la duluw setakat nie..dah tak dak idea nk tulis apa..hhuhuuhuhuhu
aku dah try makan mee belacan,makan famous dekat sini...

mola2 ingatkan nie laksa sarawak yang selalu org cakap 2..rupa2nay nie la mee belacan baru aku taw...
ok la lepas nie nak try pa lagi pon aku xtaw la...kita tunggu dan makan ja la..kalau dekat semenanjung bukan nak dapat dah semua pengalaman berharga macam nie...
cuma 1 ja belom lagi,xbelajar bahasa sarawak ja lagi..dan kot rasanya,belajar sebelom balik semenanjung...
bye semua.....
 
 
kalau ada rezeki kita jumpa lagi ya di laen masa....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan