Sabtu, 17 Disember 2011

18 DISEMber muncul lagi

18 disember tarikh yang xpenah lupa,walaupon xdi sambut,cukop untuk aku memperingati insan yang telah memberi sinar untuk cikparipari kuat dengan ujian ALLAH di dunia pinjamanMU ini..Sannah helwah awak..selamat ari tuaa ,happy besday ayin,selamat ari lahir yang ke 2* tahun..untuk kesekian klinya saya xsambut hari lahir awak..hnya doa saya pnjatkan dekat  awak semoga awak tenang menghadap ILAHI,setelah awk kuat brtarung dgn kanser  yang awk hidapi..hingga nafas terakhir awak,sntiasa tiupkan kata2 semangt dekat saya,supaya saya kuat menghadapi setiap dugaan yang Allah nak bagi dekat saya,walau apapon jadi dekat awak,awak suruh saya kuat,,diam xdiam dh 2 tahun saya menyendiri taw awk,dan dah 2 taun jugak la awak tinggalkan saya..Allah hanya pinjamkan awak untuk saya hanya seketika,bukan untuk selamanya...walaupon Cuma seketika tapi saya syukur sgt,dapat kenai ngn awak...


Arinie kan cikparipari ilang hanpon,hadoi la dugaan ALLAH la,salah cikparipari jugak sebab lansung xingat,careless letak fon dlm raga moto time g kenduri dekat kg tadi.kan dah ilang dah la tengah kering tersangat-sangat nie mcm musim kemarau poket aku nie..

 mana la nk cari det plk,,dah la nek g renew lesen lagi,lesen cikparipari dah bleh pkai blik tapi kna tnggu blan januari 2012 bru bleh dpt blik,then bleh smbung buat lesen keta blik....then 9 januari lapor diri dekat ILP KL..tah la rasa mcm xmaw p la..xdak sapa dah nk tlong cikparipari,dh la cikparipari ilang tmpat brgantung nak arap kt sapa lagi,lpas dpt lesen nie cikparipari plan nk g KL merantau,,bawak diri...
keja la apa pon yang ada kt KL 2,bak kata member cikparipari “ala wei ko jgn buat sakit otak la piker,org yg ada UPSR pon leh idup,ko dtg ja KL nie,ko sebat ja pa keja yang dapat,ckop blan ko hntar det kt kg,dpa bkn taw kta kja apa,lantak la wei,hidup kita,kita punya suka la tmbah ko 2 ada family mcm xdak family bek ko bwak diri,xyah piker org len ksian dri ko 2,mak pak ko dah la xambik pduli,ko ja yg piker pasal diorang”


Tah la,klu cikparipari p KL takot hanyut skli ngn dunia baru 2,ya la cik paripari xmaw la bnda2 smua 2,dah berubah kearah kebaikan tapi banyak sangat dugaan yang ALLAH bagi,sampai kadang 2 terpikiaq,kalau aku jadi buas macam duluw tah2 aku dah hidup senang la nie,bila ingat seksaan ALLAH kat ibubapa yang xberjaya didik anak jadi anak yang solehah diakhirat kelak,tarik balik semua bisikan syaitan yang jahat dok hasut ati yang lemah dan lalai nie..KURANG AJAQ PUNYA SETAN DOK PELAGA AKU NGN NAFSU JAHAT....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan