Jumaat, 30 Disember 2011

2011 melabuhkan tirai

Tahun 2011 hampir melabuhkan tirainya..terlalu-lalu banyak sangat pahit manis dalam tahun nie yang terpaksa cikparipari lalui..Ya Allah tersangatlah perit dugaan tahun nie,macam-macam dugaan dan bertimpa-timpa pulak tu,cikparipari dihina,diperlekeh,dicemoh,dipandang macam sampah T__T..tapi xpa muhasabah diri balik ingat “ALLAH uji ummat Dia sebab sayang dekat kita tak mau kita lalai dan jauh dariNYA”..
kita mengadulah,menangislah,mengacumlah,merintihlah,komunikasi pada DIA..kita sebagai ummat ISLAM di larang sambut new year,,,
NEW YeAR kelender ISLAM xmaw plk nak smbut.,yang kearah kehancuran tu la nak ikut sangat,jangan sampai ALLAH Murka dengan ummatNYA..
masa ALLAH nak tukar buku amalan kita kepada buku yang baru,,banyak amalan yang boleh kita buat nak bagi cantik bahagian pahala dalam buku amalan pada mukasurat yang terakhir..
semua amalan kita malaikat dah catat,xboleh nk delete dah,permenant punya dlm buku amalan kita,masuk alam barzakh,kena hitung amalan dekat atas penimbang AL MIZAN,ALLAH siap tunjuk slide show segala amalan kita sepanjang dekat dunia pinjaman Dia,segala kejahatan kita,taubat kita,amalan kebaikan dan keburukan akan terpapar depan mata,masa tu mulut tak boleh berbicara untuk menafikan dah,segala anggota badan akan bercakap,kaki jawab,ya kaki nie pernah jejak tempat maksiat,tangan nie pulak jawab,tangan nie pernah bunuh insan  yang xberdosa,,ALLAH bagi balasan cash time tu jugak..DIA suruh kita hidup kat atas dunia nie kumpul seberapa banyak amalan yang boleh,bukan suruh buat maksiat,lalai dgn godaan dunia...

Ya Allah aku berharap tahun 2012 yang akan tiba adalah tahun penghijrahan aku ke arah yang lebih baik,tahun yang bertuah pada aku,tahun yang menyinar kembali keluarga aku,moga tahun nie kebahagian menyapa diriku,tahun yang sungguh bermakna dalam hidup aku,tahun yang bakal mengubah status aku dari gadis kepada muslimah sejati,pendamping suami soleh(dah pasang niat),tahun yang membuatkan banyak “wishlist” aku akan menjadi kenyataan,buat masa sekarang nie masih ada 40 senarai wishlist yang belom tertunai lagi.nie salah satu wishlist cikparipari :PP

upgrade dslr ngn lens yg fuhh dasyatnya...
(mimpi boleh la)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan