Selasa, 10 April 2012

♥ KAU TELAH MEMIKATKU DENGAN AGAMAMU ♥

(aku terlalu mendambakan dirinya,tetapi tidak bagi dirinya)

Setiap tingkahlaku, perasaan suka, sayang dan cinta ini harus dikawal dan disusuli dengan syariat islam..istiqarah lah bila ingin mengambil keputusan, jangan terburu2, sentiasa yakin dengan pertolongan Allah..

~mencintailah seorang itu kerana cintanya kepada ALLAH dan RASUL, sayangilah seorang itu kerana sayangnya kepada AGAMAnya, dan sukalah seorang itu kerana KEIKHLASAN yang dizahirkan demi meraih REDHA Allah..~

"seorang yang dicintai bukan untuk ditilik atau dinilai dengan mata kasar, nilailah dengan MATA HATI dan ISTIKHARAH lah selalu agar diberi petunjuk dengan apa yang kita pilih..insyaAllah mencapai keberkatan didunia dan di Akhirat..~

BIARPUN KISAH CINTA kita tidak SEHEBAT SAIDINA ALI dan SAIDITINA FATIMAH, namun BIARLAH CINTA kita ke ARAH itu,walaupon aku masih belom menemui siapa bakal imamku

..Biarlah DIA yang menjaga hati ini, sehingga tiba satu saat DIA juga yang mengHALALkan hati ini untuk berkongsi CINTA dengan dia yang dipilih-NYA InsyaAllah...

>>>Jodoh itu sangat indah sekali... :D

Indah dari segi rahsianya.. Indah bila memikirkannya.. dan Indah bila kita mengetahuinya...

Janganlah kita mengotori JODOH itu dengan "mencuba" mencarinya dengan bertukar2 pasangan..... Sabarlah.. InsyaAllah jodoh mu akan ketemu juga.. :D

:: AKU MALU SENDIRI ::

~>> Kamu LELAKI SOLEH, DISANJUNG dan DIHORMATI RAMAI..memiliki iman yang INDAH tetapi aku SEORANG WANITA yang berduka, solehahku tidak pasti..masih cuba MEMPERBAIKI DIRI..jauh di sudut hati, aku ingin MEMILIKI seorang lelaki soleh yang HALAL buat diriku..

Aku MALU sendiri, sekarang aku dalam PERUBAHAN..mengenal Penciptaku, mengenal agamaku, mengenal tujuan hidupku..aku kini sedang BERUSAHA, tetapi aku hanya mampu MENGAGUMIMU dari jauh dan itu CARAKU..aku lebih PERCAYA, LELAKI SOLEH adalah UNTUK WANITA YANG SOLEHAH..
♥♥
 
~..Aku bukanlah seorang gadis yang CEREWET dalam memilih PASANGAN HIDUP..siapalah diriku ini untuk MEMILIH berlian sedangkan aku hanya SEBUTIR PASIR yang wujud di mana-mana..tetapi aku juga punyai KEINGINAN seperti gadis lain, DILAMAR lelaki yang bakal dinobat sebagai AHLI SYURGA, memimpinku ke arah tuju yang satu..bukan rupa yang ku impikan, bukan harta yang ku inginkan..tetapi sandaran AGAMA yang ada dalam dirimu yang ku PERLUKAN..aku akan berasa amat BERTUAH andai dapat menjadi tiang seri ataupun sandaran PERJUANGANMU..~

>>> Andainya kamu adalah JODOHKU yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa KASIH di dalam hatiku, jua hatimu kali pertama kita BERPANDANGAN kelak..BAHAGIA itu pasti menjadi MILIK kita, itu janji Allah..aku SAYANG kamu kerana Allah...(
✿◠‿◠)
Top of Form

"Redhailah daku Ya Allah dengannya jika dia yang kutemui di dalam Istikharahku"
Ya Allah,jika inilah jodohku,Kau berilah aku petunjuk dan jalannya.
 
>>> and ada orang dah tawar diri nak conduct kes untuk saya,walaupon sampai masa dan saat nie xdak sesapa di hati nie,dan saya maseh belom diikat oleh mana2  lelaki....dan la 2 nak suruh saya bersalin baby twin plk...diaorang nak ckopkan CROSS..(untuk korang2 semua,aku xkawen lagi nie,camna nak bagi korang nak jadi mak bidan menyambut aku nie???) >>doa la bagi aku nie cepat kawen<<

nie baby twin aku bagi ampa nohh...
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan