Sabtu, 4 Ogos 2012

salam ramadhan al mubarak


Assalamualaikumm,Salam Ramadan almubarak....


Lama sangat rasanya xjengok rumah bersawang nie...smpai dh 2 minggu dh Ramadan dalam,Ahlan wasahlan Ya Ramadan...

>tahun nie tahun pertama smbut posa tanpa arwah wan,Alfatihah...(xboleh kluar dari alor setar la,xleh nk smbung study or keja luar dri AS,saya sedang brusaha untuk pungut saham akhirat dengan niat menjaga tok,InsyaALLAH,KAU lebih mengetahui akan segala sesuatu yang terjadi dlm hidupku,Syukron Ya Rab,Kau tidak terlepas menjagaku sepanjang masa dan ketika,baru hambaMu ini nampak segala hikmah disebalik segala kejadian yang berlaku dlam msa 1 tahun nie) 

> wan mlm nie kami buat tahlil untuk wan malam 16 ramadhan,buat dekat masjid rumah kita la...wan!rindu dekat wan...bila budak2 maen mercun depan rumah taun nie,teringat wan,mesti marah,lepas ja wan p msjid solat terawih,mula la budak2 nie tumbuh tanduk balik....meriam tepi sungai pon mula beperang la....

 (tok with arwah wan)

 (25/6/12)
> sehari sebelom kau dijemput Ilahi,kudis tekanan penuh di belakang badanmu,aku setia menemanimu,merawatmu,membelaimu,memberimu minum susu melalu tiup di hidung,menyeduk kahakmu melalu tuip di kerengkungmu(peritnya melihat kau terseksa dipaksa mengeluarkan kahak,hingga badanmu terangkat dari katil,Ya Allah seksanya melihat,kesakitan yg kau tanggung),mandikanmu,mencuci sisa kumbahanmu,buat fisiotrapi kamu,kerana engkau tidak mampu lagi melakukan semua dengan sendiri,bercakap dgnmu walaupon langsung tiada reaksi,respon darimu setelah sebulan kau terlantak koma di ICU,doktor mengesahkan kau tiada harapn untuk teruskan hayat,
>> tapi ALLAH sudah tulis yang waku malam terakhirmu ku bersamamu,menemani tidurmu,bersembang dgnmu,melawak dgnmu,bersembang pasai bola sepak..tidak ku sangka itulah malam terakhir kita bersembang,patut la mlm 2 wan xmaw minum susu 2 dah,badan wan xmaw terima dah,aku sempat melawak dgn wan,
> wan nak minum coca cola ka twister oren dah wan jemu ngn susu??sat cik nk turun beli..

(hingga kini air mata tidak segan dan jemu mengalir dari mata)

 

Sori la...sesangat xdapat update blog sebelom nie,...saya sibuk tah apa yang dibuat pon xtaw la minah sengel nie....




Now...saya dah freelance graphic designer...sedia menerima tempahan kad kahwin,bisnes kad,banner,streamer,name tag,,,,



Saya juga menerima tempahan untuk pakej fotografi perkahwinan,potret,event dan lain-lain lagi...









Ok la nie koleksi novel yang ke 45 dan 46 dalam simpanan peribadi







>> saya sentiasa berdoa semoga saya dapat melakukan segala amalan sehabis baik di bulan yang mulia nie(mungkin nie Ramadan terakhir saya)....kepada yang bakal pulang ke kampung berhari raya,pandu dengan selamat...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan