Selasa, 14 Jun 2011

aktiviti weekend lepas..wedding my cozen!!

As'salam semua...apa kabar...rasa lamanya xjenguk rumah nie dah penuh ngn sawang la...nie nak cita pasai aktiviti aku sepanjang minggu lepas..sebelom exam week huhuuh..sempat lagi lari balik umah sambut majlis perkahwinan spupu aku kaka Unie ngn abg Syed...selamat dah diaorang di ijab kabul kan pada 10 jun 2011 bersamaan hari jumaat sempena tarikh larih suami tersayang dia..depa nie tunang taun lepas tarikh yang sama

10 jun 2010-tunang
10 jun 1987-besday abg Syed
10 jun 2011 -nikah
11 jun 2011- majlis umah kami
18 jun 2011 -belah pihak laki

aku yang jadi peneman dia 
malam lepas sampai rumah,balik jarumah dah penuh ngn adek beradik...malam 2 tdo dekat koi 2 pagi jgk la...dok buat qja sambil sembang2 ngn depa semua....malam 2 tido umah mak jang sebab umah tilam xcukop uamh mak..umah tok aku dia dh knci pintu..lupa nk bawak kunci...so tido umah makjang la..besok 2 awai pagi aku dah lari balik rumah...mandi semua..keluar tengok orang kampung dah penuh luar rumah tengah siang bawang semua beramai2..katr kampung kami still ada lagi geng2 pakat nie,,buat ramai2..kalu knduri tu seminggu sblom kndri dah sibuk pakat ramai2 mai buat kerisik la...best sangat masih ada gaya hidup muafakat antara warga2 kg aku nie...kalau yang makan idang laghi la best,xyah nk bratur2 p ambik lauk dok ja stg sampai la dulang lauk...

pagi tu..ayah aku da tempat orang buat roti canai mai tebar dekat umah kami ..
tebar jgn xtebar

lepas di ijab kabul...
time nak ijab 2 tok iman masjid nie buat lawak pulak abis semua orang gelak...dia tnya 5 soalan..
mula tengok cm dia ketar jugak...maw xnyapasang mickrophone dengar abis 1 Langgar..lepas asar dah sah jadi bini orang dan somi orang....lepas nie mak ngn ayah org pulak...TAHNIAH


besoknya 11 jun 2011 majlis bersanding 

majlis hari nie berjalan dengan lancar selancarnya la..lauk semua koi 5 dah habis lansung,sampai beli tambah pulak la..
  1. bubur kacang
  2. ais kacang
  3. laksa
  4. teh tarik
  5. cenderahati semua dah habis lansung...
 warung yang paling laku...
dan majlis tamat dalam koi 7 sengah,tapi oarng still ada lagi,kurang la..makan ja apa yang ada...

dan yang pasti aku lari balik rumah,dan malamnya aku kena balik dah sebab besoknya koi 2 senag ada paper exam final sem..
malamnay dalam koi  8 sengah nek bas plusliner,trurn pulau ngn member aku (KAK JARIAH),..
tsampai pulau dalam koi 11,nak tido umah pak ngah aku,dia mai ambik kt stesen sungai nibong...makan dekat kedai terus balik then tido.suzy(maid tok chik aku) ada sekali dia tokchik aku tmpang kan kejab sebab dia nk blik Kuching ari isnin nie flight dia..

dan pagi 12 jun 2011 dh gerak nak balik ILP...
muka xcukup tidoo 3 malam berturut-turut
maw xnya,malam tido umah pakngah aku jadi kelopak garam penuh badan,gatai xtaw nk cakap la..
nie time nek feri nak g ke stesen bas butterworth nak balik nibong tebal..

kak J..

dan petangnya kami semua memerah otak di dewan periksa..

13 jun 2011 paper mate ngn pendidikan islam
14 jun 2011 english
dan besok last paper yahooo....15 jun 2011 paper sains kejuruteraan
then rest shari,jumaat belah la tnggu pa lagi..xsnggop dok lama2 lagi dekat Aramuggam Pillai nie

k la...bye duluw taw..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan