Isnin, 21 November 2011

bersabar lah,ALLAH Maha Mendengar

Cinta bukan milik kita. Setiap perpisahan tidak sia-sia.
Tak perlu bersedih lama. Cinta itu milik Allah. Hari ini Dia tarik rasa cinta dari hati pasangan kamu sehingga tawar hatinya. Sebab, mungkin esok atau lusa Dia campakkan rasa cinta yang lebih segar dalam hati si dia yang setepatnya untuk kamu.
Semalam kamu berjalan dengan tidak cermat dan tidak berhati-hati. Hari ini dan esok, bak kata Saiyidina Umar: "..waspadalah jangan terpijak atau memijak onak dan duri.." Jangan kau kutip lagi serpihan kaca. Sabarlah hingga kau temukan permata


Aku bukanlah seorang gadis yang CEREWET dalam memilih PASANGAN HIDUP..siapalah diriku ini untuk MEMILIH berlian sedangkan aku hanya SEBUTIR PASIR yang wujud di mana-mana..tetapi aku juga punyai KEINGINAN seperti gadis lain, DILAMAR lelaki yang bakal dinobat sebagai AHLI SYURGA, memimpinku ke arah tuju yang satu..bukan rupa yang ku impikan, bukan harta yang ku inginkan..tetapi sandaran AGAMA yang ada dalam dirimu yang ku PERLUKAN..aku akan berasa amat BERTUAH andai dapat menjadi tiang seri ataupun sandaran PERJUANGANMU..~


Andainya kamu adalah JODOHKU yang tertulis di Luh Mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa KASIH di dalam hatiku, jua hatimu kali pertama kita BERPANDANGAN kelak..BAHAGIA itu pasti menjadi MILIK kita, itu janji Allah..aku SAYANG kamu kerana Allah...


~..Ya Allah, bila dia BUKAN UNTUKKU..bila dia BUKAN JODOHKU maka berilah GANTI yang lebih baik buatnya dan bantulah aku untuk MEMPERBAIKI diriku..ya Allah, bila ini BUKAN MASANYA, bila ini BELUM SAATNYA..jarakkan kami, pisahkan kami agar kami jauh dari DOSA dan PERKARA SIA-SIA..agar kami tidak mengundang murkaMU..agar kami dapat lebih MENJAGA HATI..ya Allah, bantulah aku menjalani hari, bantulah aku menerima KETENTUAN dengan KETABAHAN agar terhapus semua KESEDIHAN dan KEKECEWAAN..~

>>> Walau apa pun terjadi..BERJALANLAH tanpa henti,tetaplah YAKIN..bahawa Allah LEBIH TAHU akan segalanya..ALLAH MENDENGAR segala yang berlagu dan bergema dalam RUANG hatimu..
✿✿✿
Dengan DOALAH kita menjadi KUAT..jika merasa diri LEMAH, itu mungkin sebenarnya kerana kita KURANG BERDOA..kurang meletakkan PENGHARAPAN sepenuhnya kepada Allah..~

>>> Hari ini kita hanya menghargai NIKMAT, tetapi kita sering LUPA akan PEMBERI NIKMAT.. aku xpernah berhenti untuk memohon kepadaMU ya Rabb...



Cinta merupakan satu fitrah manusia yang amat suci. Kejam terhadap orang yang mengotorkannya. Mengapa kesucian cinta harus dinodai? Jaga dan pertahankan cinta. Jika wujud rasa cinta terhadap seseorang, maka ikatkanlah cinta itu dengan cara yang mulia. Kemuliaan dan kesucian tidak harus dipisahkan dalam menyatakan erti cinta. Jika sebaliknya, eloklah mencintainya dalam diam. Biarlah hanya Allah dan dirimu yang mengetahuinya. Jika sampai masanya, pasti akan tunjukkan jalan olehNya. Mungkin bukan si dia, tetapi seseorang yang telah ditetapkan untuk kekal mencintaimu, tanpa memisahkan cinta terhadapNya



Aku sayang kamu dengan caraku tersendiri. Jika mereka memilih untuk kerap bertemu, aku memilih untuk tidak bertemu. Jika mereka memilih untuk kerap berhubungan, aku memilih untuk tidak berhubungan. Jika mereka memilih untuk selalu saling mengingati, aku memilih untuk tidak mengingatimu. Jika memilih untuk saling merindu, aku memilih untuk tidak merinduimu…
Kerana apa pilihanku berbeza dengan merek...a???

Kerana engkau belum tentu menjadi milikku. Aku lebih senang bertemu Pelindungku, aku lebih suka berhubungan dengan Kekasihku dengan berdoa, aku lebih suka mengingati Dia yang sering mengingati ku, aku sayang kamu tapi aku lebih sayang Dia…

Terima kasih kerana memahami caraku. moga Allah redha dengan caraku ini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan