Isnin, 28 November 2011

cinta dalam diam

Pilihanku..,
Bukannya pada manis tutur kata bermadah..
Kerana cintaku bukan pada janji yang bermaharajalela.,

Pilihanku..biarlah seorang hamba Allah,yang padanya ~

Agama dipelihara,syahadah mengiringi.,

Al-quran menjadi bimbingan,Nabi menjadi teladan.,
Biar...Cinta yang dibina kelak kepada yang Maha Menyintai..
Kerana janjiNya adalah pasti,membawa bahagia yang hakiki.,

Kasih dan cinta yang diberi,kekal sampai ke akhirat nanti...
Kerana yang sebenarnya ku mahukan,bukan cuma kekasih duniawi..
Tapi temanku kelak menuju syurgawi bersama mahligai yang di redhai.,
Amin
..

"Saya belum tentu akan dinikahi orang yang saya cintai...

akan tetapi...

saya akan mencintai orang yang nikahi saya....
Jagalah kesucian hati, agar terjaga fitrah insani.
sesuatu yang walau tidak diungkap, tetap diketahui Allah jadi,serahkan cintamu kepadaNya..insyaAllah,Dia akan mengatur cinta kita dengan sebaiknya..
 
 
Maka cintailah si dia secara diam dan nantikanlah masa yang sesuai untuk dilamarnya sebagai insan yang tersayang. Kerana di saat itulah keindahan cinta yang sebenar akan terbit dalam sanubari insan hingga diri akan mulai terasa kebahagiaan.
Namun jika cinta dalam diammu itu tidak memiliki kesempatan berbicara di dunia nyata, biarkan ia tetap diam di dalam jiwa. Kerana Allah punya rencana terbaik bagi hamba-hambaNya yang sanggup berkorban kerana menuruti segala kehendak dan syari'atNya.
 
Ya Allah..peluklah hati ini di saat ku mulai merasa gelisah,Y a Allah dlm penantian penuh kesabaran ini,Ya Allah  terkadang aku tetap merasa rindu pd si dia insan yg ku kasihi dlm diamku... Dalam diam aku tertarik dengan sifatnya,,ilmunya,,akhlaknya,,budi pekertinya,,gaya pemakaiannya & kematangannya...Aku diam,, diam kerana aku tahu dia milik ALLAH,,aku hanya perlu minta kepadaNYA..

Jodoh milik ALLAH,,tiada lafaz cinta melainkan mendahulukan 'lafaz akad nikah'..cinta aku kepadamu biarlah hanya aku dan Allah saja yang tahu

Kuingin hadiahkan cinta suci,buat insan bernama suami,
Dengan Allah sebagai juri,bukan nilaian nafsu sendiri.


Andai dapat ku tulis nota CINTA buatmu,akan ku hasilkan sebuah novel cinta agung kita

Andai dapat ku tulis nota CINTA buatmu,akan ku hasilkan sebuah novel cinta agung kita

Tiada ulasan:

Catat Ulasan