Khamis, 5 Januari 2012

lelaki soleh

Aku tertarik dan jatuh hati kepadanya  sebab tingginya ilmu agama dalam diri dia,kesolehan dirinya,tiada sebab lain biarlah dirinya tidak kacak,botak,perut boroi,hitam yang pasti aku jatuh hati dengannya disaat dia imamkan solat,syahdu terasa disaat ayat dari kalam ALLAH di lontarkan dari mulutnya dgn fasih,bait2 zikir dan doa lepas solat,tenang terasa sanubari ini menjadi makmumnya,dan hatiku berbisik untungnya kalau aku dapat suami yang soleh nie...
Lantas aku panjatkan doa kepadamu Ya Allah...
Ya Allah,Ya Rahman Ya Rahim,kau utuskanlah hambamu yang soleh nie jadi suamiku,imamku,pendamping sepanjang hayatku,pembimbingku ke jalan syariatmu,bapa kepada zuriatku nanti,kau permudahkanlah urusan jodoh dan pertemuanku,kau satukanlah hatiku dan hatinya,dan satukanlah kami dalam ikatan perkahwinan,jadikanlah baitul muslim yang kami bina sentiasa dia sinari cahaya sakinah,mawardah,warahmah dan sentiasa dalam keredhaanmu..Kau kuatkanlah imanku yang rapuh nie..

aku pon ceritakan kepada sahabatku nie yang aku mmg dah tertarik dgn peribadi hamba Allah nie,dia bagi kata-kata semangat nie....thank kawan,dan sedarkan aku dari berkhayal,mencipta angan yang belom pasti..tapi aku sentiasa berdoa ditemukan aku dgn suami yang soleh,walaupon bukan dirinya...

“Wanita yang solehah takkan mengalah hanya kerana cinta seorang lelaki yang belum pasti menjadi suami”, nasihat sahabat ku

kalau dapat lelaki macam nie pon dah ok...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan