Ahad, 3 April 2011

mId-seM hoLiDay..macam-macam aktiviti aku buat.






Assalamualaikum pa kabar??????????lama xjnguk sejak balik cti sem xingat pa dah la,hurreeeeyyy apa x nya..im back for far away journey..Dah start cti mid-sem pon..minggu lepas la 1 week ja...rasa cm xpuas lagi dok umah keluar ngn my prend enjoy gila kot....mmg best sgt2...keluar men bowling ngn mber2...sepetang jgk la...ehhh ptg ka smpai koi 8 sengah mlm bru smpai umah....huhuhuhuhu...malam sebelom tido punya la paln besok nak p cari pempat praktikal...keluar p lepak kat tasek darul aman..

kalau berpacaran(huhuhu)
gedik siii

suasana petang yang hening...kalau weekend lagi ramai..
boleh jogging,kayak,riadah ptg2...the good choice

memang xdok saja kat umah la...ha kita sambung pasai nak cari tempat praktikal...sebenarnya aku xcari sgt pon..p jalan2 keliling alor star banyak la...aku da p dkt gromex grafik..dia xbagi respon lagi,member abah aku pon p tanya jgk...ada sapa taw tempat buat praktikal area alor etar dak??????course graphic designer...
aku dok umah sepanjang cuti aritu tukar profesion la ya...ok cepat bertukar...dan aku bertukar hjadi seorang chef dekat umah aku...huhuhuhu...
aku masak macam2 jgk la...nie antara yang aku buat bawak mai belajar
kueh kosui home made tu...resepi mak aku
1) 1 cawan tepun gandum
2)2 cawan tepung beras     
3)6 cawan ayer daun pandan
4)pewarna hijau pandan      
5)garam dan gula secukup rasa
6)periuk pengukus dan loyang
dan nie la hasilnya....taraaaaaa....
lepas tu aku buat begedil daging..boleh la tahan first time baut kot,,,menjadi la jgk...xmengecewakan la..
bahan buat bergedil ialah:
1) ubi kentang
2) daging hancur
3) bawang goreng
4)daun sup
5) lada sulah
6)telur ayam
7)tepung jagung
8)garam dan gula secukup rasa


dan aku jugak masak nasi  impit buat sendiri kot...jimat la sikit...bajet just untuk beli kacang tanah ja la..
nasi impit nie..
1)beras(cuci dan toskan)
2) plastik(untuk isi beras)
isi beras separuh plastik ja...nasi akan kembang

kuah kacang snang sgt ja...
1)kacang blend
2) cabai kering
3)gula dan garam

wah sedap la....aku masak macam2 nie bukan apa...maklum la dok hostel nie bkannya ada pa.....dah la dikelilingi penduduk bombay nie...nak makan pon uhmmm pakcik DM tu masak macam nak jamu anjing ngn kucing makan lagi...lama sgt dah aku xjejak kaki ke DM tu..xpala sabar ja la...xlama dah 3 bulan ja lagi...benda nie la yang jadi teman sejati aku setiap hari
antara stok aku kat hostel nie
tok aku dh hangin la aku qeja makan bendalah nie..
k la tgh study nie...cik ada dkt blkang nie...cri masa skit...bye..len kali jumpa lagi...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan