Selasa, 3 Mei 2011

info manfaat,mencari asal usul

As'salam...rasa terharu sgt2...dan bangga jati anak jati KEDAH....bila baca pasai sejarah kedah zaman duluwkala...
nie semua mula pasai ada member cita pasai movie penunggu istana tercetus la idea suruh dia search pasai istana raja bersiong bukit pinang...dan terjumpalah blog http://www.jejakwaris.com/sejarah.html
macam2 aku dapat info pasai kedah dalam nie,,,..

saya bangga jadi anak jati kedah!!!!
saya bangga jadi anak jati kedah!!!!
saya bangga jadi anak jati kedah!!!!
saya bangga jadi anak jati kedah!!!!
saya bangga jadi anak jati kedah!!!!
saya bangga jadi anak jati kedah!!!!
saya bangga jadi anak jati kedah!!!!
saya bangga di lahirkan di alor setar!!



LIRIK LAGU KERAMAT PASUKAN BOLA SEPAK KEDAH

Yakinkanlah diri sendiri
Berjuanglah sejiwa murni
Tekun berani sesungguh hati
Demi sukan mengharung negeri

Biar jasa jadi kenangan
Hijau Kuning lambang kemegahan
Jelapang Padi tempat sanjungan
Negeri Kedah Darul Aman

Kedah, Kedah pantang kalah
Walu sakit jatuh dan rebah
Bangun lantas semula gagah
Bajur lalu melintang patah

Hijau Kuning tanahku
Darul Aman negeriku
Hijau kuning darahku
Negeri Kedah negeriku

Kedah, Kedah pantang kalah
Walu sakit jatuh dan rebah
Bangun lantas semula gagah
Bajur lalu melintang patah

Hijau Kuning tanahku
Darul Aman negeriku
Hijau Kuning darahku
Negeri Kedah negeriku
Negeri Kedah negeriku

sebab aku nie hantu bola jugak klau ada kedah lawan mesti tunggu depan tb klau kt umah ngn wan aku...mmg riuh la bersorak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan