Khamis, 26 Mei 2011

robak hatiku!!

Suratan atau kebetulan..
aku di persimpangan,
antara kiri dan kanan,
antara kasih dan sayang.
Aku harus memilih,
kerna kakiku ini perlu melangkah,
meski sesekali sumbang jua langkahku,
meski suatu ketika aku kan terjatuh,
menahan kesakitan yang mengundang airmata.
Namun aku pasrah...
lebih rela merasa pedihnya terjatuh,
dari aku terus bingung dipersimpangan,
dari aku terus termangu tanpa jawapan.
Sabarlah duhai hati,
bangkitlah wahai diri,
suratan atau kebetulan??
Pilihan tetap di genggaman...

Ya Allah tahap kesabaran aku pon ada hadnya jugak,xkan aku nak jadi barua ang ja..nak kena anytime ikut mood ang,,,ang 2 sapa??bukan Rasulullah S.A.W dan bukan jugak Insan2 yang perlu disanjung tinggi..
ingat ang sorang ja la ada mood aku nie xdak..ingat aku nie robot ka pa yang xdak prasaan,len la ang kan!!

tadi bangu pagi dengan perasaan yang berkobar2 niat dlm hati,,nak balik kampung dgn hati yang riang dah terbayang tok aku tunggu aku dpan pintu, sampai aku balik!!dia buat apa la mlm nie klau aku xbalik....sapa nak sembang ngn dia,sapa nak dgr luahan perasaan dia,tapi ada ka manusia2 kisah semua 2..wei aku dah nak belah dari sini la..xlapar la dok sini lama2..ingat aku suka ka??


lepas keluar dri bilik hamba Allah 2,ayer mata memang nak kelyar la...dia xpaham kot..prasaan org.

ok fine,hanya Allah yang mampu membalas asa dia kan..yng banyak berjasa la sangat..aku maseh ingat lagi sebelom dia cti nk kawen aritu.malam last2 kitaorang berjemaah kat surau ILP.lepas 2 nak salam semua dia siap peuk cium segala,dia mintk maap la semua la saah dia..aku mati2 ingat dia dah berubah,tapi hampeh la..manuisa yang bertopeng ja rupanya..
Munafik!!
dgn juraian air mata aku masok lab cita dkt kawn2 aku (jua ngn kak ezzy)..dia orang bagi cadangan p jumpa penolong pengarah terus(bik mama)..aku,jua,amy,ngn oyen jalan p bangunan admin, sampai kat bilik dia..
di tgh sbuk la jgk..aku bagi srat 2,cita la yang hamba allah tadi xbagi balek weekend nie..sbab nya ada prgram  bang**g pa tah..klau dok kt U pon xmcm nie..ingat sekolah ka???

dia cakap dgn seriusnya..'u must finish your study kat sini,kau x u kena bayar balik gantirugi pada pihak kami'
lagi 1 permohonan berhenti u nie xboleh di guna pakai.buat baru lagi pon apa resent u nak berhenti awai??

wei beng**g oo aku nak berhenti awai ada sebab la.bukan suka2 ja..RUMAH AKU NAK KENDURI LA WEI,AKU NAK BALIK LA..
aku nak bhnti awai sebab lepas kndri nie aku xpayah sebuk nak pikiaq pasai exam da la!!
suka hati aku la..
tengok2 jadi macam nie 
RASA MACAM NAK REBAH DEPAN 2 JGK LA...HILANG TERUS EMANGT NAK STDY TAW DAK...

rasa macam hati,jiwa,prasaan aku dah ada kat kampung,tapi jasad yang maseh bernafas nie hanya berada di sini..
sampai nangis sedu2 la..
k la..nak balik la..nak tido lagi baguih la...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan