Isnin, 2 Mei 2011

hari yang berkejaran...

as'salam....semalam adalah hari yang paling memenatkan..kisah nie bermula kermarin pagi la,bangun ja pagi lepas mandi segala siap nak pergi sekolah ambik sijil SPM....ajak member aku shahinaz...dia pon free kmrin bru abis metrik,tgh tnggu result U la2....tgah dok bising boring cuti nie xtaw nak buat apa...pak we dok jauh katanya..smpai sklah dlm koi 10 sebab p ambik dia kt uamh lagi,aku smpai dok tgh bsiap..sampai kat sekolah ambik sijil spm dekat pejabat sekolah masok bilik guru teringat la masa zaman sekolah duluw..rindu nak pakai baju sekolah study dalam kelas ramai2,ponteng kelas kena ligan ngn cikgu sejarah(cikgu ridziah)time 2 dia tgh ngandung lawak gila kot....lepas 2 blik kolah ptg 2 jgk kluar ramai2 serbu karoake jamban melalak dlm 2 smpai dkt 30 buat lagu jgk la...tension pnya pasai..lepas 2 men bowling plk..tapi sekarang semua dah bawak haluan masing2,ada yang masih study lagi, dah qeja pon ada dh,nk buat reunion pon xboleh lagi smua sibuk dgn hal masing2...xpa la len kali la panjang umuq jumpa la kita smua...


balik pada cita semalam..lepas balik dari sekoah dlm koi 12 sngah 2 balik siap2 nak p giant alor setar..
tapi spupu aku bawak moto la plak...dia xcakap awai2 maen ambik ja,,,darah nek pala la aku nie.pa lagi hangin la...tunggu punya tunggu dlm koi 1.45 ayah aku balik....aku bawak moto terus la, nak balik cepat..bajet dlm koi 3 sengah ada dekat shahab perdana dah...pusing2 beli brang segala,singgah shahab plan nak tempah tiket dkt plusliner,tapi kecewa tiket yg bas koi 4 dah penuh terpaksa la beratur panjang ptg nie aku cakap...balik umah dan la goreng popia yang aku gulung mlm semalam,simpan dlm pti ais...dan gorng ikan bilis buat sambal.....packing barang2 nak bawak balik jap lagi,semua dah siap,tapau mkanan nak bawak balik semua dah...dlm koi 3 sengah,aku dah siap...tengok2 sepupu aku yg nak balik skali 2 xbalik lagi p menggedik kat alor setar..dah taw arinei nak balik dia gatai p msok town lagi...sakit ati betoi la,mesti punya kan beratur nak naik bas nie...
sampai dlm koi 4.10p.m
sampai shahab mmg betoi sangkaan aku..panjang gila kot beratur sampai pusing marry brown 2,org penuh...xpa la dgn sabrnya kami nie tnggu dlm koi 5.50 baru bas sampai..risau xyah cakap la..takot sampai butterwarth nie bas nak p Parit Buntar xdak dah..naseb la ad bas koi 8.10...walaupon bas yang kami xsuka tersangat,dah terpaksa nek jgk la...sampai PB teksi pulak mogok ka pa pon xtaw la..xdak plk nak p ILP...

sudah 1 hal plk..dah inform dkt warden dah tkot lambat...kalu x kad metrik kan gantung plk..
jwabnya xleh blik la weekend nie..oh no...saya nak balik jgk nak p PISA ada pc fair weekend nie...
jab lagi nak p jumpa cik mai(warden) nak mintak balikweekeng nie sebab kt ilp nie ada program weekend nie...


k la.,..cau dluw la....ada keja nak kena settle...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan